Vastgoed wordt
leef goed met de Bewoners Geluk Index

Bewonersgeluk zit ‘m vaak in kleine dingen…
Maar weet jij welke dat zijn?

Vastgoed heeft onderhoud nodig. Maar alleen daarmee maak je de bewoners niet gelukkiger. Die ervaren onderhoud meer als een noodzakelijk kwaad. Het geeft overlast, en je krijgt ‘vreemden’ over de vloer. Toch biedt ook onderhoud de kans op meer klanttevredenheid, mits je vooraf met de bewoners in gesprek gaat. Wij doen dit met behulp van onze Bewoners-Geluk-Index. Met deze methodiek brengen we in kaart hoe mensen hun leefomgeving ervaren en wat hun wensen zijn. En wat blijkt? Dat het vaak de kleine dingen zijn die direct meer bewonersgeluk geven. Denk aan het aanbrengen van verlichting op plekken die als onveilig worden ervaren. Verder effent de Bewoners-Geluk-Index het pad naar een goede samenwerking tussen de bewoners en het onderhoudsbedrijf.

Zo werkt het!

Oprechte aandacht en de juiste vragen stellen… Dát geeft inzichten voor onderhoud met rendement!

BEHOUD_Interview_Bewoner_Deuropening

Wij gaan bij bewoners langs

We gaan op pad en bellen aan. We gaan in gesprek met de bewoners. Niet met allemaal, maar wel zodanig dat we een representatief beeld krijgen van wat er leeft… Met een vragenlijst inventariseren we (op basis van 8 thema’s) hoe de woonbeleving is. Op punten waar onvrede over heerst, vragen we door. Zo brengen we in kaart wat er speelt.

Ons heldere rapport haalt de geluksfactor boven water

De informatie uit de enquête wordt geordend en vertaald in een goed leesbaar rapport. Hierin komen de bewonersgeluksfactoren naar boven met aanbevelingen voor onderhoud dat direct resulteert in meer bewonersgeluk.

BEHOUD- Bewonersgeluk Index - Voorbeeld

Deze 8 thema’s komen altijd aan bod

Geluk zit hem vaak in de kleine dingen

Wij hebben een enquête samengesteld met 8 thema’s. Samen geven deze een goed beeld van wat er nodig is voor onderhoud met rendement en hoe het bewonersgeluk kan worden vergroot. Onze mensen zijn in staat om de bewoners op hun gemak te stellen en op een ongedwongen manier vragen te stellen. Zo achterhalen we ook de kleinste ergernissen. Deze zijn vaak snel op te lossen en geven direct meer bewonersgeluk. Tijdens het onderhoud kunnen deze klusjes vaak gewoon in de werkzaamheden worden meegenomen. Ja… geluk zit ‘m vaak in kleine dingen.

BEHOUD_ICON_INDEX-8

Staat van de woning

BEHOUD_ICON_INDEX-7

Energie

BEHOUD_ICON_INDEX-6

Wooncomfort

BEHOUD_ICON_INDEX-5

Gezondheid

BEHOUD_ICON_INDEX-4

Veiligheid & privacy

BEHOUD_ICON_INDEX-3

Buurt en omgeving

BEHOUD_ICON_INDEX-2

Algemeen

BEHOUD_ICON_INDEX-1

Toekomst / wensen

BEHOUD_Interview_Specialist

Dit zijn de voordelen!

Een bredere kijk op onderhoud met een hogere klanttevredenheid als rendement.

BEHOUD_Resultaten_Onderzoek

Een heldere presentatie voor vastgoedbeheerders en beleidsmakers

Wij leveren een goed leesbaar en helder rapport. Dit biedt houvast voor een goed doordacht en realistisch onderhoudsplan waarin alle partijen (exploitant, bewoners en onderhoudsbedrijf) op de beste manier samenwerken. Ons doel is: grip op de kosten, meer klanttevredenheid, een geolied project en een perfecte staat van het vastgoed.

- Meer rendement in onderhoud
- Hogere klanttevredenheid
- Best mogelijke samenwerkingsverband

Meer weten over de Bewoners Geluk Index?

Graag komen we bij je langs om te laten zien hoe dat werkt en wat het jou kan opleveren. Dan kun je het eens rustig bekijken en ontdekken of het ook wat voor jullie is. Vul het formulier in en we maken een afspraak.

Hier doen we het voor

BEHOUD_Bewoner_quote

“Zo fijn dat alles er weer fris en netjes uitziet. En nu de stoep vlak is, kan ik er ook weer goed overheen met mijn rollator.”

LOGO-BEHOUD-GRG_RGB

VESTIGING GRONINGEN
Gotenburgweg 32
9723 TM GRONINGEN
050 - 542 27 00

VESTIGING ZWOLLE
Branderweg 1F
8042 PD ZWOLLE
038 - 465 02 22

Scroll naar boven